Weboldalunk használatával jóváhagyja a cookie-k használatát a Cookie-kkal kapcsolatos irányelv értelmében.
15.000 Forint feletti vásárlás esetén INGYENES kiszállítás!

Sportolás babavárás alatt - Kényelmes ruhák edzéshez is!

Sportolás babavárás alatt - Kényelmes ruhák edzéshez is!

A rendszeres sport napjainkban számos nő életében jelen van, a jó hír pedig az, hogy a legtöbb esetben a terhesség alatt sem kell lemondanod erről, sőt még jót is tesz! A mozgásnak és aktív életmódnak számos pozitív hatása van a terhesség alatt. Csökkenti a terhességi diabétesz, a magas vérnyomás vagy a koraszülés kockázatát, segít a kellemetlen terhességi tünetek ellen és javítja a hangulatot is. Nem szabad azonban elfeledkeznünk arról, hogy nem minden típusú edzés engedélyezett a várandósság alatt, valamint arról sem, hogy némelyik kórkép esetén kimondottan tilos a sportolás, így minden esetben egyeztetnünk kell erről nőgyógyászunkkal vagy védőnőnkkel.

A következő sorokban bemutatunk néhány olyan edzésformát, melyek odafigyeléssel a terhesség alatt is űzhetők. Olvass tovább, még az is lehet, hogy akkor is kedvet kapsz valamelyikhez, ha eddig nem voltál aktív sportoló!

1. Jóga, pilátesz

Ezen mozgásformák gyakorlásával erősíthetjük a hátizmokat, és megtarthatjuk a gerinc rugalmasságát, így rendkívül hatékonyak a hátfájás ellen. Emellett a nyugalmi légzéskapacitást is növelhetjük, melynek segítségével folyamatosan több oxigént juttathatunk a szervezetünkbe, mely babánknak és nekünk is jót tesz. Ezek az edzésformák segíthetnek a stressz csökkentésében is, valamint a hangulatingadozások leküzdésében. Amire figyelnünk kell, hogy ne űzzük a sportot túl meleg helyen és ne öltözzünk túl, mivel a hőháztartásunkat nem szabad felborítanunk. Helyszíntől függően a melegebb napokon elegendő egy vékony leggings, térdnadrág vagy kényelmes short használata egy trikóval, a hűvösebb napokra viszont nem árt beszereznünk egy-egy kismama tréningnadrágot sem.

2. Nordic Walking

Ez az edzéstípus hazánkban is egyre nagyobb népszerűségnek örvend, és nagy örömünkre a kismamákra is jó hatással van. Ez egy speciális gyaloglótechnika, mely egy pár bot segítségével fejleszti a mozgáskoordinációnkat és az állóképességünket, mindezt kímélő módon és ráadásul a szabad ég alatt! Kismamák számára igen előnyös ebben a sportban, hogy a botok használata a normál sétáláshoz képest tehermentesíti a csípő- és térdízületeket, valamint segít erősíteni a felsőtestet, ezzel pedig csökkenteni a hát- és vállfájdalmakat. Mivel ezt a sportot a szabadban végezzük, így az időjárási viszonyokat kell figyelembe vennünk a ruhaválasztásnál, nem pedig egy terem vagy szoba hőmérsékletét. Érdemes rétegesen öltöznünk, hiszen így akár melegünk van, akár fázunk, tudunk alakítani a helyzeten. Trikónk felé érdemes legalább egy pólót és egy pulóvert felvennünk, vagy magunkkal vinnünk, nadrágból pedig olyat kell választanunk, melyben nem lesz melegünk, vagy nem fogunk fázni, hogy ha néhány fokot emelkedik vagy csökken a hőmérséklet.

3. Úszás, vízi tornák

Az úszás talán az egyik legjobb választás kismamák számára, hiszen, mint azt tudjuk, a vízben sokkal könnyebb a mozgás felhajtóerejének köszönhetően. Ennek köszönhetően a vízben történő mozgás kíméli az ízületeket és a pocak növekedésével folyamatosan egyre terheltebb hátat. Az úszás alapvetően is az egyik leghatékonyabb sport, hiszen a legtöbb izomcsoportot átmozgatja, így pedig javítja a teherbíró képességet, amely a kismamák számára is rendkívül hasznos. Emellett ez az egyetlen olyan edzésforma, mely légzésszabályozásra kényszeríti az embert, ezzel pedig javítja a légzőszervi képességeket és segít, hogy folyamatosan több oxigént vigyünk be a szervezetünkbe. Az úszás mellett az egyéb vízi mozgásformák is jó hatással vannak a kismamákra, ilyen például az aquafitness vagy vízi torna. Ezekhez a mozgásformákhoz természetesen fürdőruhára lesz szükségünk, ebben az esetben pedig arra kell figyelnünk, hogy olyan darabot válasszunk, mely megfelelően tartja pocakunkat és nem nyom vagy szorít sehol.

Bármilyen edzéstípust is választanál, előtte mindenképp egyeztess orvosoddal és lehetőség szerint olyan órákat keress, melyek kifejezetten kismamáknak szólnak, hiszen így biztos lehetsz abban, hogy a gyakorlatok neked megfelelőek, emellett pedig ismerkedhetsz is.

Ha pedig a kismamaruhákról, kiegészítőkről lenne kérdésed, keress minket bizalommal a hellomamiwebshop@gmail.com e-mailcímen vagy üzleteink egyikében.

Az oldal tetejére