Weboldalunk használatával jóváhagyja a cookie-k használatát a Cookie-kkal kapcsolatos irányelv értelmében.
15.000 Forint feletti vásárlás esetén INGYENES kiszállítás!

Ideális hízás babavárás alatt

Ideális hízás babavárás alatt

A várandósság alatti hízás teljesen egészséges és természetes dolog, viszont a babánk egészségére (és a sajátunkra) nézve sajnos nem mindegy ennek a mértéke. Ez természetesen nem azt jelenti, hogy koplalnunk vagy diétáznunk kell, hiszen a súlynövekedés hiánya vagy a fogyás is ugyanolyan mértékben veszélyeztetheti a terhességet, arra kell csupán ügyelnünk, hogy az ideális szinten tartsuk a súlyunkat.

No de milyen tényezők is befolyásolják a súlygyarapodás mértékét a babavárás során?

Nézzük meg együtt!

1. Az újszülött babánk súlya

Picinyünk várható születési súlya 2400 és 4000 gramm között helyezkedik el, így a folyamatos fejlődéssel, amíg eléri ezt a súlyt, természetesen számolnunk kell.

2. A méhlepény súlya

Babánkkal együtt a méhlepény is folyamatosan növekszik, így ennek, a körülbelül fél kilós súlyát sem szabad elfelejtenünk.

3. A méh súlya

A méhlepény mellett természetesen maga a méh is növekedni fog, így az eredeti, körülbelül 40 grammos súlyához képest, akár a 800 grammot is elérheti a várandósság végére.

4. A magzatvíz súlya

A kisbabánkat körülvevő magzatvíz mennyisége is fontos, hiszen ez is többletsúlyt generál. A fogantatástól kezdve a 28. hétig a magzatvíz mennyisége folyamatosan nő, majd a 36. hétig állandó marad. Ezt követően pedig, ahogy közeledik a születés időpontja, a magzatvíz mennyisége fokozatosan csökkenni kezd.

Ha jól megnézzük, máris találtunk négy, közvetlenül a pocakhoz kapcsolódó súlygyarapító tényezőt, emellett pedig sok más is közre játszhat még a súlynövekedésben. Ilyen lehet például a mell mérete, hiszen a folyamatos növekedéstől a 9. hónapra akár már 2-3 mérettel nagyobb melltartókra lehet szükségünk. Emellett a szervezetünkben megnőhet a vér és a víz mennyisége, növekedhet az izomtömegünk is, hiszen a fokozatos terhelést testünk csak úgy tudja elviselni, ha igazodik hozzá (de erre persze rá is segíthetünk egy kis edzéssel), emellett pedig személyfüggő, hogy milyen mértékben kezd el zsírszöveteket raktározni a szervezete a szoptatási időszakra.

Nőgyógyászunk természetesen mindenre fel fogja hívni a figyelmünket, de hogyha számokban szeretnénk gondolkodni, akkor a várandósság során a 10-12 kg plusz súly az egészséges. Ez persze a teljes távra értendő, trimeszterenként eltérő lehet a gyarapodás mértéke, így ezzel is számolnunk kell. Az első trimeszterben például a rosszullétek, hányások miatt sokaknál csak nagyon minimális súlygyarapodás vagy akár súlycsökkenés figyelhető meg. A normál súlygyarapodás ebben az időszakban 1-3 kg, így az 5 kg feletti gyarapodás már kockázatokkal járhat, főként a terhességi diabétesz kialakulásának lehetősége miatt. A második trimeszterben a heti 300 gramm és fél kilogramm között súlynövekedés mondható ideálisnak, azonban ez is személyeként változó lehet, valamint függ attól is, hogy milyen alapsúllyal indultunk neki a várandósságnak. Azok, akik eleve cipeltek némi felesleget, kevesebb plusz súlyt vesznek magukra, akik viszont nagyon véknyak voltak, azoknál nagyobb mértékű gyarapodás figyelhető meg. A harmadik trimeszter első felére még jellemző lehet némi súlygyarapodás, a második trimeszterhez hasonlóan, azonban az utolsó hónapban a súly már változatlan, esetleg súlycsökkenés is lehetséges.

Reméljük sikerült segítenünk, és ha  bármilyen kérdésed lenne a kismamaruhákkal vagy a baba-mama kiegészítőkkel kapcsolatban keress minket bátran elérhetőségeink egyikén!


E-mail: hellomamiwebshop@gmail.com

Az oldal tetejére